Az 1947-es pszichothriller egy ápolónőről szól, aki mialatt a tehetős Graham-családnál dolgozik, beleszeret egy közeli szomszédba (Van Heflin), aki ellenben nem viszonozza a szerelmét. Csakhogy Louise Howell (később Mrs. Graham) nem az a típusú nő, aki ilyen könnyen veszi az elutasítást, így a film egésze alatt a nő minden helyzetre adott reakciója mögött egy megsértett, de továbbra is reménykedő hölgy kálváriáját követheti a néző nyomon.
A "Possessed" nem próbálja szépíteni a lelki trauma manifesztációját - a szerelmi bánatába megtébolyuló nő történetét akarja bemutatni, annak minden visszataszító velejárójával. Mégis, a film nem eshet távolabb a romantikától és a szerelem témaköréből. Inkább úgy definiálnám, mint egy mentális hullámvasutat, ami már-már túl hosszúnak is érződik.
Bár jó pár jelenet eltelik, amire megérti a néző a helyzetet és felismeri Louise manipulatív személyiségét, a film felénél már tudja élvezni Crawford játékát. Joan Crawford nem próbálja túlzásba vinni a mentális zavarodottság eljátszását, elhagyja a külső manírokat és átadja magát a kihívás teli szerepnek. ★★★★☆
A "Possessed" nem próbálja szépíteni a lelki trauma manifesztációját - a szerelmi bánatába megtébolyuló nő történetét akarja bemutatni, annak minden visszataszító velejárójával. Mégis, a film nem eshet távolabb a romantikától és a szerelem témaköréből. Inkább úgy definiálnám, mint egy mentális hullámvasutat, ami már-már túl hosszúnak is érződik.
Bár jó pár jelenet eltelik, amire megérti a néző a helyzetet és felismeri Louise manipulatív személyiségét, a film felénél már tudja élvezni Crawford játékát. Joan Crawford nem próbálja túlzásba vinni a mentális zavarodottság eljátszását, elhagyja a külső manírokat és átadja magát a kihívás teli szerepnek. ★★★★☆
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése