2021. február 27., szombat

Joan Crawford | "A Woman's Face" (1941)

Anna Holm (Crawford) piti szélhámos, aki abból csinál bizniszt, hogy tehetős embereket zsarol meg titkaikkal. Miután Anna megismerkedik egy Torsten Barring (Conrad Veidt) nevű férfival, beleszeret a hasonló észjárású férfiba és közösen sátáni ügyletekbe kezdenek. 
A harmincas nő egy tűzeset során égési sérüléseket szenvedett, így seb borítja az arcát. Anna ebből fakadóan mérges a világra, ami elvette tőle a szépségét, tönkretette az életét, s úgy érzi, hogy neki is jogában áll elvenni valamit a világtól, illetve azoktól a gazdag, szerencsés emberektől, akiknek mindene megvan, ami neki nem lehet.     
Az Oscar-díjas Joan Crawford tartalmas filmográfiájából egy újabb gyöngyszemet halásztam ki, - "A szerető két arca" a tárgyalótermi drámát, a film noirt és a thriller műfajokat is szállítja, ráadásul mindegyiket kegyetlen originalitással. Crawford eleinte félénk, sebhelye miatt szégyenkező, de célorientált figurájával nehéz azonosulni, mégis, a néző érteni véli, hogy miért az ő történetét meséli el a film. Aztán, amikor Anna egy véletlen "szerencse" folytán találkozik egy plasztikai sebésszel (Melvyn Douglas) és a férfi helyre hozza a nő arcát, Anna már nem látja annyira szörnyűnek a világot - spirituális átalakulásba kezd, amely során feladja bűnözői lelkületét, s kiolt egy életet, hogy megmentsen egy másikat. A színésznő hattyúvá érése a színen tehát nem a sikeres szépészeti beavatkozással, hanem a karakter emberségének megtalálásával következik be. Joan komplex és izgalmas alakítása magában foglalja egy megkeseredett nő versenyfutását a saját lelkiismeretével és egy új fejezet kezdetét, ráadásul megannyi tehetséges karakterszínész (Marjorie Main, Albert Bassermann vagy Donald Meek) segíti megismerni, feltérképezni Anna karakterét, ami által a szenzációs Joan Crawford minden reakciója értelmet nyer a néző számára a filmben. ★★★★★

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése