2020. december 31., csütörtök

Hevér Gábor | "BÚÉK" (2018)

Egy baráti társaság együtt ünnepli szilveszter estéjét, ami különleges fordulatot vesz, amikor a házigazda (Aliz - Szávai Viktória) kitalál egy játékot, amely során a vendégeknek meg kell osztaniuk minden üzenetet, telefonhívást az asztaltársasággal, amit az este során kapnak. Az olasz eredeti ötlet  ("Perfetti sconosciuti" - 2016) alapján készült magyar remake egyébként sokszor szóról-szóra átveszi az olasz film dialógusait, illetve nem is hozza azt a kirívó hatást, de ennek ellenére a szereplőgárda és Goda Krisztina rendezése minden kétséget kizáróan megállja a helyét a hazai másolatban. 
A színész csapatban leginkább a nők dominálnak (Szávai Viktória, Törőcsik Franciska és különösen Bata Éva), így Hevér Gábornak nincs könnyű dolga, hogy emlékezetes pillanatokat harcoljon ki magának. Mivel azonban Mészáros Béla szürke kisegér, a Jászai Mari-díjas Lengyel Tamás pedig túlságosan egy dimenziós alakítást nyújt, Hevér legalább egy kicsit tűzbe tudja hozni társait a hűtlen családapa szerepében. A férfiak közül talán csak a Jászai Mari-díjas Elek Ferenc mozog egy kategóriában vele, de őt segíti a film legérdekesebb történetszála, így sokkal jobban csattan a titka a történetben, mint a többieké. 
Hevérnek egyébként azért lehet a publikum számára ismerős a beszédhangja, mert szinkronszínészként számos színésznek kölcsönözte már a hangját, így például Leonardo DiCapriónak is a tizenegyszeres Oscar-díjas "Titanic" (1997) című filmben. Hevér Gábor bár nem a film legártatlanabb szereplője, mégis szimpatizál vele a néző, főleg, mert saját házasságát kockáztatva hosszú ideig megvédi barátja titkát a többiek elől. A színész végig élettel teli, szignifikáns jelenléttel bíró a történet során, s leül a film, amikor éppen nem szerepel pár másodpercig a színen. Ugyan az olasz verziónak sokkal filozofikusabb, elgondolkodtatóbb befejezése van, nekem személy szerint Hevér Gábor karakterfelfogása jobban tetszik, mint a négyszeres David di Donatello-díjas Valerio Mastandrea elgondolása az eredeti filmben, ami mindenképpen előbbi művész tehetségét, originalitását és kreativitását példázza. ★★★★☆

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése